onsdag den 11. juli 2012

Klippe-klistre og gummislips

Det dejlige danske sommervejr med regn og blæst har sat fiskeriet lidt i bero...

Jeg kastede mig derfor ud i et større projekt: at binde nye stingere til alle mine vertikal jigs, og det blev en lang eftermiddag med fletline, Owner/Gamakatsu og fluestikket - men nu står alle jigs snorlige med friske stingere til de kommende ture. 

Niels Beckers custom-made Fin-S fra sidste vertikaltur inspirerede mig til selv at klippe-klistre lidt Fin-S. Man får tit flere jigs i pakkerne end man kan bruge, og derfor kan man bruge de tiloversblevne til lidt Dr. Frankenstein-eksperimenter. Jeg synes selv meget om eksperimentet, hvor jeg har fusioneret nogle 5,75" Fin-S'er ved lidt tail swap. Mine mutanter skal slippes løs for enden af forfanget inden længe!

Desuden fik jeg også rigget en 10" Fin-S i Arkansas Shiner op med jighoved og to str. 2 stingere. Voldsomt ser det såkaldte "gummislips" ud, men glæder mig til at prøve at sænke den i dybet og se rovfiskenes reaktion på min kreation.

Ellers har jeg bedrevet lidt cyber-fishing (ikke phising! :) ) med DrDepth og log-filer, hvor jeg har opdateret mine dybdekort og waypoint-database. 

Krydser fingre for en bedring af de ustadige vejr, så man igen kan komme på søen! 

It's alive. It's alive... Mutanterne klar til ringing og  kæmpe Fin-S'en er klar til kamp med kæmpe fisk!
It's alive! It's alive... Mutanterne klar til ringing og kæmpe Fin-S'en
er klar til kamp med kæmpe fisk!

4 kommentarer:

  1. Hej Nils,

    Først skulle jeg måske ønske dig og Michael velkommen i Blogspot-folden :) Det er et interessant projekt I har kastet jer ud i - keep it up!

    Dine fusion kreationer virker originale og jeg er da spændt på at høre, om de også kan holde til anstrengelserne fra det praktiske fiskeri.

    Venligst Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik,

      Tak for velkomsten i blogland. Fusionskreationerne virker meget holdbare, når gummilimen er størknet. Og som du skriver, kan man kun krydse fingre for sandarternes godkendelse. Giver besked, hvis de kan knække koder på tröga gösar.

      Det kunne være meget hyggeligt at lave en fællestur for vores teams en dag, og bytte lidt jigs og udveksle erfaringer.

      Mvh. /Nils

      Slet
    2. Ohøj kære gummifreaks :-).

      Lige et par hurtige strøtanker. Hvad med vi alle stak hovederne sammen én skønne dag. Man kunne jo eventuelt afholde en store gummidyr/byttedag. Vi kunne også lave én årlig eller 2 fællesture. Tuel sø kunne jo sagtens være samlingsstedet. Formålet er selvfølgelig, at vi alle deler den samme passion for de lunefulde sandhvaler - så hvorfor ikke udveksle erfaringer. Blot my 50 cents... :-).

      Mvh Howald

      Slet
    3. Hej Howald,

      Den er jeg helt med på - godt initiativ! Lidt jigbytteri for derefter at tage på søen lyder som en rigtig god måde at bruge en dag på i ligesindet lag. :)

      På denne årstid kan man også nå en del inden lyset forsvinder og temperaturen er nogenlunde sommerlig (kan diskuteres...).
      Det er nok svært at finde en hverdag, hvor alle kan - men enten en hverdagsaften eller en weekenddag måske.

      Vi kan kaste lidt datoer ud og høre, hvad de forskellige kan. Jeg hører lige den anden halvdel af mit team.

      Mvh.

      Nils

      PS: Dagens vertikaltur gav flere mindre fisk på Fin-S mutanten med hvidlig krop og chartreuse hale. Der kommer en blogpost i nærmeste fremtid.

      Slet