søndag den 3. februar 2013

Stingerfornyelse

Vinteren kan ikke finde ud af, om den vil lade foråret komme til eller lade sin kolde hånd blive liggende over landet.

En af fiskerens vintersysler er at gå grejet igennem efter den forgangne sæsons opslidende fiskeri. Jeg er gået mine jigs igennem og skiftet forfang på stingerkroge samt fyldt min flueæske med ekstra stingere op.
Jeg binder stingere til mine vertikaljigs af tyk fletline (0,35 mm. Spiderwire Invisibraid) med et loop i enden, så de er nemme at montere omkring jigkrogens øje. Dobbelt krogsæt til fireball er også af fletline eller 15 punds wire alt efter den befiskede søs indhold af Esox.

Jeg kan varmt anbefale at bruge et fluestik til forfangs- og stingerbinderi, da man kan fiksere krogen/hægten og koncentrere sig om forfangslinen og knuderne. 

Remedier til stingerproduktion

Ellers går jeg og pusler med ideer til en ny transducerholder og kasse til ekkolodstransport, men de flere kilometer ledning til ekkoloddet og StructureScan-boxen er ikke til at gøre mindre ligemeget hvordan man vender og drejer det... 
Hvem der bare havde den nye Lowrance HDS Touch med indbygget StructureScan - ærgerligt at den starter fra 12000 kr. som svarer til over 2 gange SU for en fattig studerende med Klude om sin Haand...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar