mandag den 16. juni 2014

Svensk revanche

Som det fremgår af det tidligere indlæg, har vi haft lidt problemer med sandarterne på en hjemlig sø, der er meget klarvandet (sigtdybde op til 4 m.), derfor greb jeg straks chancen, da jeg fik mulighed for en tur i det svenske. Jeg havde kun en halv dag til rådighed, så for at maksimere udbyttet var uret sat til kl. 02.00 og kl. 3.30 sejlede jeg ud på en næsten spejlblank sø, mens solen steg op bag trætoppene, ren idyl.

En af de mange mellemfisk.

Fiskeriet startede godt, da de 2 første ekko som jeg stoppede på steg op og huggede uden tøven, det var dog mindre fisk. Generelt skulle der arbejdes lidt for fiskene, det mest frustrerende var at langt de fleste fisk var i konstant bevægelse, det vil sige der kun var én chance for at ramme plet med jiggen, hvis det ikke lykkedes første gang, var fisken trukket væk og meget svær at genfinde.

Høj sol og spejlblank sø

Tidligere ture, hvor jeg har været alene ude på søen, har jeg ikke rigtig fået taget billeder, men denne gang havde jeg medtaget et kamera med selvudløser, det viste sig dog at være lidt mere besværligt end forudset :) men det blev da til et par enkelte billeder med fisk på.

Sol og gös, en dejlig kombination

I alt blev det til 10 gös, med 3 stk. over 3 kg., ikke nogen kæmper, selv om jeg mistede en pæn fisk, som jeg lige nåede at få et glimt af inden den sled sig løs af en yderlig krogning. Resultatet svarer ganske godt til det rygte søen har om en god bestand af mellemfisk, men ingen af de helt store.

Så er der igen opbygget lidt tålmodighed til de hjemlige sandarter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar