mandag den 26. maj 2014

Motorreparation og et par svenske sandarter

På teamets sidste tur til Sverige var vi så uheldige at få en motordefekt, ude midt på søen, så vi måtte humpe i land på elmotoren. Nu var det så blevet tid til at få repareret motoren endnu en gang. Når man bor i DK og båden står i Sverige kan det være lidt svært at få klaret den slags ting uden at det koster feriedage. Derfor var Store Bededag udvalgt til missionen, da dette er en almindelig arbejdsdag i Sverige.

Som sagt så gjort, der var booket tid hos serviceværkstedet fra morgenstunden og planlagt en fisketur direkte bagefter. Det er jo bare ikke altid at tingene går efter planen, båden var først klar kl. 17 og fisketuren blev udsat til næste dag.

Ren idyl på søen

Tidligt op og af sted til en sø, som Nils og jeg kun har besøgt én gang tidligere for et par år siden. Vejret var perfekt og som en bonus så jeg en elg på vej til søen. I med båden og af sted mod et udvalgt område af søen, jeg ville dog lige se om elektronikken virkede først og da jeg tændte ekkoloddet var der straks fine bananer i frivandet. Sådan fortsatte det langt det meste af dagen, fine ekko på loddet, men ingen hug på jiggen, jeg prøvede det meste af arsenalet uden held, det var først da jeg fik fat i en 7” Fin-S i farven Mackerel at det endelig gav en reaktion.

Et af dagens mange ekkoer

Første ekko efter jigskiftet steg langsomt op og inspicerede hvorefter den huggede, 3,2 kg sagde vægten og det var rart endelig at mærke noget efter adskillige timer på søen uden aktion. En halv time senere var det bud efter jiggen igen, et hårdt hug og endnu en gös måtte op og vende 3,6 kg denne gang. Efter dette døde fiskeriet ud og jeg sejlede i havn midt på eftermiddagen for at nå tilbage til DK inden det blev alt for sent.

Mackerel redder dagen

Alt i alt en god dag på en ”ny” og meget idyllisk sø som helt sikkert skal besøges igen.

NB: Ingen fiskebilleder denne gang, da jeg var alene afsted og kun udstyret med iPhone kameraet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar