torsdag den 16. august 2012

Family Guy

Endnu et lidt forsinket blogindlæg, denne gang fra 3/8-5/8.

Efter teamets tur til det svenske i sidste weekend med 35 timers vertikalfiskeri skulle man jo tro, at fiskelysten var stillet - men tværtimod! Og da chancen for endnu en lang weekend i det svenske bød sig, ja så var det bare om at slå til. Denne gang var familien dog med, så det var med at sno sig for at få maksimal fisketid. 
Jeg havde aftalt med min yngste søn, at han skulle med ud om lørdagen og så måtte jeg jo nødvendigvis selv ud og tjekke forholdene om fredagen så jeg kunne garantere ham fisk. :)

Som sagt så gjort: tidligt op og afsted til den nye sø fra sidste weekend. Der var mange fisk at se på ekkoloddet og de var ganske medgørlige denne gang. Fiskeriet gik fint og selv om jeg prøvede lidt af hvert var det stadig de naturlige farver der gav fisk. Gode jigs denne dag var især Shaker fra Lunker City og en slatten split tail fra Rozemeijer begge i Arkansas Shiner-farver.

Endnu en minigös, hvor gemmer de store sig?

Fiskene var desværre ikke vokset siden sidst... :) Langt de fleste lå på 40-50 cm.

Midt på dagen blev vinden for slem, så jeg ankrede op og forsøgte med lidt dropshotfiskeri; en metode som jeg ellers kun har anvendt til aborrerne, men det virkede skam også fint til sandarterne den dag. Der var mange kontakter, men da jeg kun brugte nose-hook på en lang Sneaky Worm var det ikke let at kroge fiskene, men en utrolig underholdene metode, som helt klart virker på andet en aborrerne! Det var i øvrigt dejligt, at alle fisk, som blev taget på drop shot denne dag var kroget let i overlæben og lige så fint kunne afkroges og sendes tilbage i søen.

Næste dag var dedikeret til familietur med junior, desværre havde vejrudsigten ændret sig lidt over natten og vi måtte finde os i en del vind på søen. Jeg lagde båden i læ af en lille ø og besluttede ikke at fiske selv, men kun supportere junior, som fiskede vertikalt for første gang og aldrig havde fanget en sandart. På trods af blæsten fik han hurtigt 5 gös samt en del missede hug.



Junior med sin første sandart.
Efter en time mente han dog at det var tid til at gå i land på øen og nyde madpakken samt alle de snacks jeg havde medbragt for at trække tiden, hvis nu fiskeriet var trægt (alle kneb gælder). Nu blev det mest til hygge på den lille ø for vinden var ganske kraftig og fiskeriet blev derfor svært. Alt i alt en god dag i familiens tegn.

Søndagen var vinden igen svag, så jeg fik lige smuttet en morgentur ind i programmet, jeg brugte en del tid på at sejle rundt og lede efter pelagiske fisk med lidt størrelse på, men det gik ikke rigtig efter planen, så jeg endte inde på det lave og tonsede mini-gös igen - det bliver sgu lidt trættende i længden. Man bliver dog gang på gang forbløffet over den grådighed, de små fisk kan udvise. Fisken på nedenstående billede er 19 cm lang og det samme er jiggen.

Efter 6 dages fiskeri over 2 weekender følte man sig godt brugt og de små sandarter kunne ikke vække fiskelysten, så jeg endte turen med at sejle rundt og logge dybder på de spændende steder, så Nils kan udrette mirakler med DrDepth og lave detaljerede dybdekort til fremtidigt brug.

Grådig gös i samme størrelse som jiggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar