søndag den 12. maj 2013

Fly goats

Tidlig morgen havde Sune og jeg (nok mest mig) bestemt os at tage på søen efter gedder. Morgenen bød på solopgang og totalt vindstille vejr med fantastisk klar og frisk luft. Rigtig fed start på dagen!

Morgenstemning på vej til første plads.

Min fluestang var blevet støvet af og en ordentlig gråspurv af en rørflue var monteret. Vi fiskede begge flue og allerede i første kast mod en sivbræmme havde Sune dagens første kontakt - som desværre ikke blev siddende, hvilket skulle vise sig skulle blive symptomatisk for dagens hug. :(
Morgenen bød på flere kontakter, men kun enkelte mindre fisk kom i båden. Vi fiskede begge med relativt store fluer og geddernes forsigtige hug i den bagerste del af fluen kunne vi ikke kroge.

Rørflue med magic head.

Fiskeriet var svært og gedderne syntes at vide, hvornår man var uopmærksom og huggede når man mindst ventede det. Sune havde eksempelvis en pindgedde til at tage hans flue, da vi skulle skifte plads og fluen planede efter båden. Pindgedden gik airborne efter fluen, i hvad der synes som et meterhøjt spring. Flot så det ud - men den blev ikke siddende...

Enkelte fisk fandt dog deres vej til afkrogning:

Bemærk mit fine og velordnede arrangement af løsline!

I løbet af formiddagen blev der længere og længere mellem huggene og båden blev sejlet hid og did for at finde deres gemmested. Jeg tror, at fiskene var rykket ud på dybere vand. Jeg havde ikke taget ekkolod med for at mindske det i forvejen udvidede kaos af løsline som fik fat i alt grej i båden. Så det var svært at finde fiskene på dybere vand; undskyldninger er der nok af, men nok ikke det smarteste træk fra min side.

En lille grum gedde inden genudsætning.

Vi må søge nye græsgange (med ekkolod) og forsøge at eksperimentere med et stingersystem til fremtidige ture, så krogningsraten forhåbentligt bliver højere.

Tak til Sune for kampen, selvom resultatet for os begge var lidt magert. Vi tager dem næste gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar