lørdag den 21. november 2015

Efterårsture efter gedden

Det er blevet til et par geddeture den sidste måned og der er i den forbindelse også kommet lidt fisk i båden.

Jeg var på søen med min fluefiskende kammerat Sune i rigtigt geddevejr med regn og strid vind. Vinden var faktisk så strid, at de normale pladser på søen ikke kunne fiskes med spin og flue. Så vi var nødt til at søge nye græsgange og efter et par timer fandt vi et mindre område i en vig med læ, hvor der stod en del fisk på omkring 2 m. vand. Jeg fiskede Buster Jerk og fik ved bådkanten en godkendt gedde - meget visuelt hug!

Gedder på Buster'en.

Sune fik nogle mindre gedder i løbet af dagen på flue, men størrelsen manglede lidt på dem. Sidst på dagen før udlægningen af et nye kast lå Sunes flue stille lige under overfladen, men i næste øjeblik forsvandt den i en trykbølge. Fisken nåede vi ikke at se, da den snuppede fluen. Fluestangen bøjede pænt, men vi regnede umiddelbart med en mindre fisk igen.

Flex på fluestangen!

Efter 5 minutters max flex på fluestangen med langsomme og konstante udløb langs bunden kom en superfin gedde til overfladen. Fisken vejlede lige under 5 kg. og var i super kondition. Perfekt afslutning på en god dag, hvor vi sammen fik et dusin gedder i båden.

Flot efterårsgedde lige under 5 kg. på flue.

Jeg har også været en tur ude med min far Kim, som ligesom mig også er medlem af LF. Vi dørgede rundt med woblere fra Westin i det kolde efterårsvejr.

Jätte Multi-Jointed en favorit hos Kim og gedderne. 

Gedderne var svære i dag og de andre både i søen meldte også om dårligt fiskeri, men vi fik samlet 4 gedder optil lidt over 3 kg. sammen, så alt i alt en fin tur. :)

Efterårsgedde taget på dørg.

Jeg håber at kunne komme ud og forsøge efter aborren eller måske sandarten inden længe, hvis vejret og tiden tillader det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar