søndag den 2. august 2015

Første fisketur i umindelige tider

Så blev det endelig en tur på søen i denne weekend!
Jeg fiskede eftermiddag/aften, sov i båden og fiskede morgen/formiddag. Målet er stadig pelagisk sandart på jig.

Eftermiddagen startede fint med en rigtig flot og velnæret 5+ gedde, som tog en 8" Twinteez. Rovfiskene stod generelt for dybt til at fisket >10 m. og var svære at finde. I løbet af aftenen blev fiskeriet endnu mere udfordrende pga. enorme stimer af småfisk som steg op fra bunden og fyldte hele ekkolodsskærmen fra 10 m. og op. Det blev ikke til flere fisk inden jeg krøb i soveposen.

5+ gedde med selvudløseren.

Telefonen brummede kl. 4 og mindede mig om, at der var sandart der skulle fanges. Jeg var temmelig radbrækket efter en nat på en komfortabelt leje af glasfiber - jeg havde glemt et liggeunderlag...
Agnfiskene var en smule mere spredt og ekkoerne var i en fiskbar dybde. I de tidlige morgentimer lykkedes mig at få to gedder på 3 og 4 kg. til at nappe min jig, men opad morgenen og formiddagen blev det svært. Svag vind og høj sol gjorde fiskene utrolig sky og det var ikke til at stoppe på med båden, men strøg bare ned i dybet så snart man forsøgte.

Morgenstund har jig i kæft - for gedderne ihvertfald!

Alt i alt en god tur med en lille samling fine gedder, som selvfølgelig blev genudsat. Dejligt at være i frivandet igen, selvom det desværre blev uden sandart denne gang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar